Abbenes: Gemeente treft verkeersremmende maatregelen

EvL_Verkeerremmende (3)Abbenes, 19 september 2015 – De Gemeente Haarlemmermeer heeft bij wijze van proef, barriers aangebracht op de Hoofdweg. Elkaar tegemoetkomende auto’s moeten door de geplaatste barriers rekening met elkaar houden, terwijl (brom)fietsers zonder hinder de barriers kunnen passeren. De proefperiode loop van 19 september t/m december 2015.

Op zaterdagochtend, de eerste dag van de proef, is een ouder echtpaar met de auto op zo’n barrier gebotst, hierbij raakte de vrouw gewond en is naar het ziekenhuis overgebracht. De auto moest versleept worden.

De barriers staan slecht aangeven en zijn slecht zichtbaar. Ook staan er nergens borden dat er een wegversmalling is.

Een door de politie opgeroepen medewerker van de gemeente, laat de barriers vandaag weer weghalen.

Fotografie: Eric van Lieshout

EvL_Verkeerremmende (1) EvL_Verkeerremmende (2) EvL_Verkeerremmende (3) EvL_Verkeerremmende (4) EvL_Verkeerremmende (5) EvL_Verkeerremmende (6) EvL_Verkeerremmende (7) EvL_Verkeerremmende (8) EvL_Verkeerremmende (9) EvL_Verkeerremmende (10) EvL_Verkeerremmende (11)

 

Misschien vindt u dit ook interessant?

6 gedachten over “Abbenes: Gemeente treft verkeersremmende maatregelen”

  1. Nelli

    Hoe is het mogelijk om dat te plaatsen. LEVENS gevaarlijk. Dat vraagt om slacht offers.

  2. Bert65

    Mijn hemel! Dit is bedacht door een verkeersdeskundige van de gemeente?? Meteen de laan uitsturen! Als je het in je botte hersens haalt om zo iets te bedenken én uit te laten voeren, hoor je niet thuis in deze maatschappij.
    Nu gebeurt het ongeval met een auto maar als er een motorrijder tegenaan was gereden, had er een dode kunnen vallen.

  3. sander

    het verbaasde mij ook toen ik vrijdag deze blokken ineens op de weg zag staan, eerste was ik dacht was dat er snel genoeg ongelukken zouden gaan gebeuren….

    blokken stonden echt als een obstakel en zoals gemeld door de gemeente als zijnde “proef” t/m december….
    sommige auto’s die noordwaarts reden passeerden de blokken zelfs aan de rechterkant tussen de blokken en de berm terwijl dus de bedoeling was dat deze dan stopte voor de tegenliggers.

  4. Alice NietInDroomland

    Nou Gemeente: bereid je maar voor op een forse schadevergoeding. Ik hoop dat het met de gewonde beter gaat. Wat een knulligheid. LEVENSGEVAARLIJK !!! Wat voor hersenloze is op dat idee gekomen en welke andere hersenloze heeft idee goedgekeurd en laten uitvoeren? Die kan beter een andere baan zoeken naar zijn/haar niveau. ONGELOOFLIJK

  5. Dudeson

    Als je hier de kop had gebruikt ‘Vandalen plaatsen betonnen blokken op de weg’ had ik het ook geloofd.

    Poging tot Doodslag !!!

  6. Moi

    Echt serieus?
    Ik dacht dat het niet erger kon worden met gemeenten en verkeersplanning/inzicht. Zelfs een 3 jarige had kunnen bedenken dat dit fout zou gaan. Ik vraag mij echt af wat er in de gedachten van de ambtenaren/adviseurs omgaat wanneer het aankomt op dit soort ”oplossingen”.

    Bebouwde kom, 30km-zone, wegmarkeringen die passen bij een 60km zone en dan zonder enige bebording een paar betonnen afscheidingen plaatsen met een simpel bord ”situatie gewijzigd”.

    Een 30 km-bord (bord A0130zb) mag worden geplaatst als:
    De snelheidslimiet van 30 km/uur in overeenstemming is met het wegbeeld ter plaatse. Waar nodig moeten snelheidsremmers worden aangebracht. (Ik zie op de foto’s een drempel waar je zo te zien zonder problemen met 50km/u over heen kunt rijden zonder veel te voelen).
    De 30 km-straat voornamelijk een verblijfsfunctie heeft. (Ik zie weinig tot geen huizen aan de weg)
    De 30 km-straat zodanig is ingericht dat de intensiteit van het gemotoriseerde verkeer de verblijfsfunctie niet aantast. (Het lijkt op een doorgaande weg)

    Daarbij komt: Het Openbaar Ministerie (OM) is altijd van mening geweest dat 30 km-zones zelfhandhavend moeten zijn. Dat wil zeggen dat de weg zo is ingericht dat te hard rijden zo goed als onmogelijk is. Als automobilisten te hard kunnen rijden in zo’n gebied, is de 30 km-zone niet goed ingericht.

    Ik ben er voor dat men meer bezig is met rijden dan met appen, telefoneren, discussies voeren etc, echter ik mag hopen dat de gemeente hier over de brug komt en het echtpaar schadeloos stelt. De gemeente is hier zeer nalatig geweest en denk dat de gemeente weinig kans maakt bij een eventuele rechtzaak. Dit blijkt ook wel uit het feit dat de gemeente vrijwel onmiddeltijk de afscheiding heeft verwijderd.

Reacties zijn gesloten.